سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با تحقّق اخلاص، دیدگان نور می گیرند . [امام علی علیه السلام]

هچل هفت

 
 
آقای مسئول بفرمایید قدرت!!(چهارشنبه 87 اردیبهشت 11 ساعت 11:53 صبح )

جناب آقای...از زحمات بی دریغ شما در آسفالت کردن....بعد از 20 سال کمال تشکر را داریم.

جناب آقای...وزیر...ورود سراسر خیر و برکتتان را به شهر... گرامی میداریم.

جناب آقای...نماینده ی محترم...از اینکه برای ما کار میکنید متشکریم.

جناب آقای...آقای فلان...

حتما از این جملات در کوچه پس کوچه های شهرتان زیاد دیده اید.که مسئولی را برای انجام وظیفه اش تکریم میکننند.

اینکه باید از کاری که در واقع گرهی را از کار جمعی باز کند تشکر کرد یک امر جداست.اما اینکه برای هر عملی که از سوی مقام مسئولی که در واقع با جملات غریب امروزی خدمتگزار نامیده میشود هم باید تشکر کرد آن هم به این سبک جای بسی تامل دارد.احساس نیاز به این امر تا چه حد در دایرهی وظایف یک شهروند قرار دارد؟

آیا ذکر این جملات و انجام چنین عکس العمل هایی نسبت به حرکت یک خدمتگذار تاییدی نیست بر اینکه جایگاهش جایگاه قدرت تاثیر گزارش است و در این مقام قدرت هر کاری میتواند بکند؟

آیا گفتن این حرفها تاثیری در اجرایی شدن ده ها طرح نیمه کاره دارد؟

اگر شهردار بعد از گذشت چندسالی محلی را آسفالت میکند.اگر مسئول شورای شهر به منطقه ای از شهر میرود و اگر نماینده ی شهر طرحی برای شهر می آورد (که از زمان و مکان و نحوه ی اجرایش برای منفعت انتخاباتی و یا کار خود استفاده می کند) که همه ی اینها از وظایف انکار ناشدنی یک مسئول و خدمتگذار است دیگر نصب ده ها پارچه و تابلو نوشته آن هم در گوشه گوشه های شهر به چه دلیلی است؟!

خودمان با این حرکات قدرت یک مسئول را برایش یادآوری میکنیم تا اگر هم نخواهد اما فراموش کند که یک نماینده است و یک بنده ی خدا که از این شهر برخاسته و باید برای آبادانیش تلاش کند با این حرکات در واقع انجام وظایف برای آنها تبدیل به یک حرکت انقلاب گونه که میکنیم که حتی رستم دستان هم قادر به انجام آن نبود.

آنها مسئولان شهری هستند و در مرحله ی بالاتر نمایندگان مردم.پس با بینش دقیقتر آنها را بیشتر متوجه وظایفشان بکنیم تا با این قبیل کارها بهشان قدرت تعارف کنیم.

البته گاهی خود فرد مسئول این کار را برای جلب توجه بیشتر انجام میدهد با اینکه سال پاسخگویی گذشته!!!

یا مردم شهر از اینکه اجرایی شدن طرح را نمیبینند با عملی شدن یک طرح آنچنان خوشحال میشوند که این چنین ابراز میکنند.اما...

مشکل جای دیگری است.

 



 
موش دوانی بین دولت و مجلس!(چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 4:4 عصر )

سلام دوستان!
والا از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون که تا الان هر چی در مورد تقابل و رویارویی دولت ومجلس میشنیدم باور نمی کردم ولی با انتشار نامه هایی بین روسای این دو قوه مشکوک شدم تا نامه دکتر حداد به رهبری و مخصوصا نامه ی تامل بر انگیزانه ی دیروز دکتر احمدی به رییس مجلس که واقعا جای حرف دارد و شاید هم تاسف و بعد هم کش دار شدن مسئله با جوابیه ی حداد( که به هر حال برای این کار خود توجیه های ق ق و غ ق ق هم دارد!) نتیجه اینکه این همه تیتر روزنامه و سایت و ... بی دلیل بی قصد و غرض نبود . از دو نامه ی آخر اینطور بر می آید که احتمالا بعضی از این داستان جدید التاسیس نا هماهنگی مجلس و دولت ( که شاید شروعش توسط برخی سودجویان از زمان کسب رای اعتماد وزرا بود ( و انصافا هم که در پیشبرد اهداف خود موفق بودند و نا مردی نکردن و چند تا وزیر هم زدن زمین) با اشاعه ی اتهامات وقیحانه در صحن علنی مجلس جمهوری اسلامی ایران که یکی از نقاط تاسف آمیز است) ماهی های تپلی می گیرند! و از این آب گل آلود . بس استفاده ها (درستش سو استفاده است!) که نمی برند . در این شرایط دیگر وقت آن رسیده که دست این عوامل میانی پشت صحنه برای دولت و مجلس رو شده باشد و این دو قوه باید فارغ از بعضی نا هماهنگی های اداری و دفتری (که متاسفانه همیشه گریبانگیر ما در همه جا بوده و حل آن کارستان می کند!(به تعبیر آقا)) آرامش در روابط خود را (چنانکه خوشبختانه تا به امروز نیز همین طور بوده) بیش از پیش حفظ کرده و از اتلاف وقت خود دراینگونه امور بپرهیزند و هر دو بدانند که دیگه حالم داره از ادامه ی این موضوع به هم می خوره!!(یکی یه پلاستیک بیاره!!)
و در آخر به هر دو ایشان:آیا بهتر نبود تمام این مسائل را با یک تلفن حل میکردید؟ آیا شما در قبال مخدر کردن اذهان مردم مسئول نیستید؟
و البته آیا های دیگری که از ذکر ایشان میگذرم.
در ذیل لینک نامه اخیر ریاست جمهور به ریاست مجلس و البته جوابیه ایشان را نمی آورم!! چون اصلا خوشم نمی آید از لحن هر دو این نامه ها!
مچکرم.



 
سوتی سال(سه شنبه 87 فروردین 27 ساعت 11:30 صبح )

اخبار جدید در باره این بچه های دگر اندیش خیلی جالبه!!!!!!!
دروغ 13 اون ها از همه جالب تره!!!!!!
که بیشتر دروغ گوییشون رو نشون میده وبی منطقی اون ها رو!!!!!!!!!!!!
قرار بود رییس جمهور روز یکشنبه شب با شبکه یک مصاحبه کنه اما به دلایلی لغو شد. اما از بخت بد این دگر اندیشان دوم خرداد این مطلب به گوششان نرسید و..........
اون ها در کمال بی اطلاعی شروع به تحلیل سخنان رییس جمهور کردند و همان انتقات های کور کورانه خود را دوباره تکرار کردند واین قضیه در تاریخ روز نامه نگاری بی نظیر بود و در ان ثبت شد.



 
دروغ 13(شنبه 87 فروردین 24 ساعت 2:43 عصر )

سلام سلام و سلام به همه .... عیدتون با تاخیر چند هفته ای مبارک.سال نوآوری و شکوفایی رو هم بهتون تبریک میگم.

یه چند روزیه که تو روزنامه ها از دروغ 13 امسال مینویسند.یادمه سال 84 بود که یکی از روزنامه ها درشت تیتر زده بود که برج میلاد کج شده است و خیلی ها هم باور کردند و تو قیمت خونهای اون نواحی هم تاثیر زیادی گذاشت.اصلا هم تو متن ریزی که بالای تیتر بود توجه نکرده بودند که:باور نکنید این یک دروغ سیزدست.هفته ژیش هم بود که یکی از بچه های رادیو جوان تو وبلاگ شخصیش زده بود: گوگل قراره تو کیش یه شعبع بزنه!!!! خیلی ها هم باور کردنو کار به جایی رسید که سر مکانش نزدیک بود دعوا بشه و تصمیم گرفتن برن از خود شرکت گوگل در این مورد بپرسن.این بنده خدا هم دید اینطوریه سریع رفت نوشت که این یک دروغ سیزده بود وبس.

خلاصه این دروغ 13 هم واسه خودش جریاناتی داره.امسال که آقای الهام در مورد تغییر احتمالی کابینه ی دولت گفته بود واقعیت نداره و بعضی روزنامه ها هم ازش به عنوان دروغ 13 یاد کردند.ولی سوا از همه ی اینها دروغ نه سیزدش ونه 14 و 15 و16 و....خوبه!

آها راستی دیشب باخبر شدم گوگل نام خلیج فارس رو به خلیج عرب تغییر داده. حالا اگه یک میلیون نفر به این آدرس که میگم برنو اعتراض کنند مجبور میشه عوض کنه:

                http://www.petitiononline.com/soso2082/petition-sign.html



 
سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد(جمعه 87 فروردین 23 ساعت 10:4 صبح )

سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.
***
دم در ادارات دولتی، ادارات خصوصی و بانک ها پارچه های درازی زده اند: سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.
روی دیوار پادگان ها، حوزه های بسیج و مساجد برگه های بزرگی نصب است: سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.
روزنامه های دولتی و خصوصی، مجلات تخصصی و عمومی، سایت های خبری و غیر خبری در صفحه ی اول خود نوشته اند: سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.
توی شهر بیلبورد های بزرگی نصب است: سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.
رئیس جمهور دور جدید سفرهای استانی خودش را به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی آغاز می کند.
بعد وزیر ارشاد به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی ده ها کتابخانه و محوطه ی فرهنگی افتتاح می کند.
وزیر نیرو به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی دو سه تا سد افتتاح می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی به مانسبت سال نوآوری وشکوفایی به مردم اجازه می دهد از آثار باستانی دیدن کنند.
دو سه ماه بعد روسای تربیت بدنی استان ها مسابقات فوتبال، شنا، تیراندازی، ژیمناستیک و ... به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی برگزار می کنند.
خطبای جمعه ی سراسر کشور در منقبت نوآوری و شکوفایی خطبه می خوانند.
بسیج به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن می گذارد.

...
آخر سال همه ی روسای کشوری و لشکری و استانی و شهری و روستایی درباره ی خدمات خودشان به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی در صدا و سیما و مطبوعات سخن می گویند.
بعد همه شان کنار خانواده می نشینند و پس از سال تحویل منتظر می مانند که سال جدید چه نامیده می شود.
***

سال نوآوری و شکوفایی گرامی باد.



 
به به ! به به ! ممنوووونم!(شنبه 87 فروردین 17 ساعت 11:13 صبح )

به به ! به به! خیلی ممنوووونم!

سلام علیکم! حال شما خوبه؟ ممنونم. قربون شما برم. تمنا میکنم بفرماین! استدعا دارم! اااا راستی عیدتون مبارک! چی فرمودین؟! دیر شده؟ خوب باشه مهم نفس قضیه اس .خیلی سال نوتون مبارک باشه ها!! آقا(شاید هم خانم!) خیلی صفا اوردین.قدم رنجه فرمودین.باز خوبه یه عیدی هست یه سر به هم بزنیم نه؟! وگرنه همین سالی یه دفعه هم همدیگه رو نمیدیدیم!(نه اینکه الان خیلی داریم همدیگه رو می بینیم!!)خوب شما خوبی؟ الحمدلله! اگه هم خوب نیستی که به درک! به من میگی که چی ؟! پاشو برو دکتر!پاشششو! (نه! نبندش! قول میدم الان خوب میشه! اصلا بنده با شما نبودم که! گفتم بخندی!)آقا چه خبر؟ تعطیلات خوش گذشت؟ اصلا مسافرت رفتین؟ ظاهرن امسال 25 % مسافرت ها افزایش داشته! شما هم بودین؟ ا پس چرا من ندیدمتون؟؟!!! حالا امیدوارم جزو آن 30000 نفری نباشین که گواهینامتونو گرفتن یا اون 11000 تا که ماشینای نازنینشونو وسط سفرشون توقیف کردن! هی به این روبانیان میگم آخه پدرت خوب مادرت خوب! بابا اینقدر این ملتو زجر نده ! تو انتخابات رای نمیاری ها؟!حالا برو کاندید شو!میگه بابا من واسه خودشون میگم!میگم آخه بابا به پیر! این رسمش نیست.هر چی هست بالاخره یه چیزاییش هم از گور خودتون بلند میشه!(البته ببخشیدا !) کار از پایه ی گواهینامه دادن لنگه! به هر حال به خرجش نرفت!حالا بی خیل! از این حرفا که بگذریم. امیدوارم این سال سالی پر از اتفاقات خوب باشه که خودتون باعثش شدین و بتونین در زمینه هایی که علاقه دارین خودتون رو شکفته کنین!! می خوام بشینم فکر کنم امسال باید کجا هامو (فکرای خوب بکن!) شکوفا کنم.به شما هم توصیه می کنم این کارو بکنین. به به!به به!حالا تازه کار من شروع شده منتظر باشین ببینین چه جوری میترکونم!به به!به به!



 
فراخوان نو آوری(جمعه 87 فروردین 16 ساعت 12:0 صبح )

بچه ها سلام . من می خوامیه کاری کنم کارستون حدود یک ساله میخوام یه طرح قایق زیر دریایی رو تکمیل کنم اما امسال که سال نوآوری وشکوفاییه می خوام هرجوری هست تکمیلش کنم . حالا این وسط به چند تا همکار نیاز دارم (یکی از شرایتش همکلاسی بودن با منه)هرکی میخواد یه نظر با اسمش بذاره تا من پیگیری کنم .یا علی.



 
سال نو آوری و شوکوفایی(شنبه 87 فروردین 10 ساعت 12:0 صبح )

 

امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال نو آوری وشکوفایی معرفی شده است که می توان آن را از جهات گوناگون مورد تحلیل وبررسی قرلر داد.یکی از نتایج نو اوری در کشور ما ایجاد امید واشتیاق برای جوانان و پویندگان علم است این ایجاد اشتیاق باعث پیشرفت روز افزون کشور در عرصه های گوناگون می شودکه نمونه های روشن آن را در سال های گذشته شاهد بودیم.همینطور تاثیر این پیشرفت ها بر جو عمومی جامعه و ایجاد امید ونشاط در آن باعث قویتر شدن پایه های نظام اسلامیست. در بعد روابط خارجی میتوان به قدرت تاثیر گذاری ایران بر روابط کشور ها و همچنین تبدیل شدن ایران به کشور اول منطقه اشاره کرد.ایران در این برهه زمانی حساس نیازمند جایگاهی قدرتمند از لحاظ فناوری وپیشرفت علمی است که این محقق نخواهد شد مگر با همت وتلاش همه ی دانشجویان ودانشگاهیان کشور . پس ای دانشجویان بیایید با تلاش و کوشش خود (نه به امید دیگران) ایران اسلامی را بسازیم.                

میعاد شیخی



 
تحویل سال و این نقاب(پنج شنبه 87 فروردین 1 ساعت 4:26 عصر )

سلام. سلام به هرکس که دارد مرا می خواند! من از پشت این نقاب برای شما حرف می زنم. حالم خوب است و امید دارم حال شما هم خوب باشد... یعنی گمان می کنم حالم خوب باشد. با این که خیلی وقت است این نقاب را به صورت دارم، هنوز درست و حسابی به آن عادت نکرده ام.

 بله. شما درست می گویید. من آدم خندانی هستم. شما هم درست می گویید. من آدم اخمویی هستم. حق با شماست. من یک آدم گنده دماغم. درست زدید وسط خال. من آدم سر به زیر و مودبی هستم. همین طور است که شما می فرمایید. من آدم پست و رذلی هستم. شاید همین فردا یک قاتل حرفه ای بشوم. حرف شما کاملا متین است دوست عزیز. من یک آدم خجالتی هستم.

همه ی شما درست فهمیده اید. یعنی کاملا منطقی به این نتایج رسیده اید. فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. شرمنده. اما هیچ کدام شما من را ندیده اید. همه تان نقاب من را دیده اید و لابد تصدیق می فرمائید که نمی شود گفت رفتارهای این نقاب دقیقا رفتارهای من است. باور کنید راست می گویم. این من نیستم. این نقاب من است. یک جور پوسته شاید. اگر باور نمی کنید... لطفا نقابتان را کنار بزنید. فقط برای چند لحظه. این جا جز من و شما کسی نیست. مطمئن باشید به هیچ کس نمی گویم پشت نقابتان چه دیده ام.

دارم اذیت می شوم. این نقاب لعنتی بدجور اذیتم می کند. لابد قبول دارید که هرکس بفهمد در حال نابود کردنش هستیم، اذیت می کند. حالا هی دارد به صورت من ضربه می زند. برایم حرف زدن از پشت این نقاب خیلی سخت است.

یک باور قدیمی است. این که هر کاری لحظه ی تحویل سال بکنیم تا آخر سال مشغول همان کاریم. حالا از شما می خواهم از خدا بخواهید که وقت تحویل سال این نقاب را کنار بزنم. یا لااقل به آن عادت کنم. این حس بی اعتمادی به نقاب و ترس از برداشتنش بدجور اذیتم می کند. برایم... و برای خودتان دعا کنید.







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:5  بازدید

مجموع بازدیدها: 18014  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «